Compania aeriana nationala TAROM a inregistrat in 2019 pierderi de aproape 200 mil. RON, iar in 2020 va trebui sa plateasca avansurile de 15% pentru achizitionarea celor 5 aeronave Boeing MAX cu termen de livrare 2023. In 2018, Tarom a inregistrat pierderi de pana la 180 mil. RON.
Lucian Bode, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, a mentionat ca va incheia anul 2019 cu pierderi de aproape 200 de milioane de lei, iar alta solutie in afara de acordarea unui ajutor de salvare nu s-ar fi putut gasi.
Acesta a precizat ca ajutorul de salvare trebuie returnat in 6 luni de zile in cazul in care Comisia Europeana nu ne accepta planul de restructurare. Daca pana acum mai erau solutii de iesire din aceasta situatie, in care compania a mai fost cu pierderi uriase, va spun foarte clar: astazi, nu mai exista alta solutie decat restructurarea din temelii a acestei companii, de declarant Bode.
In ceea ce priveste cele cinci aeronave Boeing MAX, seful propus pentru transporturi a subliniat ca este grav faptul ca s-a semnat acest contract fara a exista o sursa de finantare.
“Ce este foarte, foarte grav pentru aceasta companie este ca in 2018 a semnat un contract pentru achizitia a cinci aeronave Boeing MAX cu termen de livrare 2023, fara a avea sursa de finantare. In 2018, compania a platit un avans de 8 milioane de dolari. Tarom trebuia sa plateasca in 2019 un nou avans. Va trebui sa plateasca in 2020. Avansurile se ridica la 15% din valoarea contractului. In prezent, compania Boeing si-a asumat ca va livra aeronavele la termenul stabilit si renegociem plata avansurilor. Compania cauta in prezent metode de finantare pentru restul sumei de 85%, cea care va trebui platita pana in 2023”, a mai spus Lucian Bode.
Source: Wall-Street