Reprezentantul OMT: Romania ar trebui sa se concentreze pe miturile si legendele locale pentru a se promova cat mai bine pe plan mondial

Romania a devenit o poveste de succes in turism si merita mai mult, intrucat are atractii care nu se gasesc in alta parte in lume, a declarat Taleb Rifai, secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului, OMT, si inalt demnitar al Organizatiei Natiunilor Unite, in cadrul conferintei internationale „Managementul integrat al calitatii pentru destinatiile turistice: cheia pentru competitivitate”.
Acesta a mai precizat ca „oamenii au trecut granitele sfidand toate obstacolele. Aceasta miscare reprezinta o adevarata schimbare in viata noastra”.
El a adaugat ca la acest lucru a contribuit si revolutia IT. Prin social media, oamenii au inteles ca sunt mai importanti decat guvernele si decat companiile pentru care muncesc.
Reprezentantul OMT a declarat ca in 2015 au existat peste 2 miliarde de calatori in intreaga lume. Turismul a contribuit cu 10% la PIB-ul global, generand 1,4 trilioane USD. Turistii cheltuiesc 3,5 mld. USD in lume pe zi.
El a mai spus ca turismul este unul dintre cele mai eficiente instrumente diplomatice, fiind vorba in principal de socializare.
Romania ar trebui sa se concentreze pe miturile si legendele locale pentru a se promova cat mai bine pe plan mondial, a declarat Taleb Rifai, care este de parere ca tara noastra ar trebui sa parieze pe Transilvania si legenda lui Dracula.
„Ca orice alt business din lume, pentru a obtine bani trebuie sa investesti. Regula de aur a turismului este sa investesti cel putin 1% si cel mult 2,5% din venituri realizate pentru promovarea acestuia. Cu cat cresc veniturile, cu atat ar trebui sa se aloce si fonduri mai mari pentru promovare. Ministrii finantelor ar trebui sa realizeze faptul ca atata timp cat se fac investitii in turism, toate aceste sume se reintorc la stat sub forma de taxe”, a declarat Taleb Rifai, in cadrul conferintei.
Ca solutii pentru promovarea cat mai eficienta a turismului romanesc, secretarul general al OMT considera ca Romania trebuie sa se axeze pe particularitatile sale, care ar putea la fel de bine sa fie considerate un brand de tara: „Miturile si legendele tarii, care trebuie pastrate”, facand referire la povestile cu Dracula, Vlad Tepes, vampiri si alte istorii din zona transilvaneana.

Source: Economica

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists