In acest an, Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, va aloca circa 8 mil. EUR din fonduri europene pentru publicitatea outdoor si pentru participarea la targurile de turism din afara tarii, sumele bugetate de Guvern in acelasi scop insumand 110.000 EUR.
De asemenea, ANT si-a planificat sa participe in acest an la 45 de manifestari expozitionale, iar jumatate dintre acestea au avut deja loc.
Reprezentantii ANT au precizat ca participarea la targuri va fi finantata, cu precadere, din fonduri europene nerambursabile, suma bugetata a fost de 18 mil. RON fara TVA, potrivit estimarilor ANT, o parte din acesti bani nu vor fi cheltuiti, suma exacta putand fi stabilita la sfarsitul lui 2015.
In plus, ANT intentioneaza sa deschida in acest an o noua reprezentanta de promovare turistica la Beijing, a carei functionare necesita fonduri de 50.000 EUR in 2015.
In structura autoritatii functioneaza noua reprezentante de promovare turistica in strainatate, in Austria, Franta, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania si SUA.
Oficialii ANT precizeaza ca institutia isi concentreaza, pe termen scurt si mediu, eforturile de promovare catre pietele prioritare si de oportunitate stabilite in functie de numarul de turisti sositi in Romania – din Germania, Franta, Italia, SUA, Austria, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria, Republica Moldova, Israel, Orientul Mijlociu, fara a exclude insa acordarea unui sprijin punctual pentru alte proiecte de interes in afara Europei.
Reprezentantii ANT mentioneaza totodata ca nu exista, in prezent, negocieri cu vreun post de televiziune din tara sau strainatate in vederea promovarii Romaniei din punct de vedere turistic.
Source: Mediafax