Noi reguli de protectie a persoanelor care contracteaza pachete turistice on line in cadrul UE

Ministrii din Consiliul pentru competitivitate al Uniunii Europene au ajuns la un acord politic referitor la noi reguli de protectie a peste 120 de milioane de persoane care contracteaza pachete turistice online, pentru a adapta legislatia europeana la era digitala.
Aceste reguli sprijina si industria calatoriilor, care va beneficia de reducerea birocratiei si de claritate legislativa, a declarat Vera Jourova, comisar pentru Justitie, Consumatori si Egalitate de Gen, intr-un comunicat al Comisiei Europene.
Serviciile de calatorie vor fi protejate intotdeauna in cazul in care sunt promovate sub forma unui pachet sau daca sunt oferite la un pret total.
Pe langa drepturile prevazute in legislatia actuala, calatorii vor beneficia de informatii mai clare referitoare la pachetele turistice si protectia de care beneficiaza in cadrul regulilor referitoare la pachetele turistice, inclusiv in privinta preturilor si costurilor suplimentare. In cazul in care organizatorul unui pachet turistic vrea sa majoreze pretul cu peste 8%, turistul va avea dreptul sa anuleze gratuit vacanta. De asemenea, furnizorul trebuie sa transfere clientilor reducerile de preturi.
Anularea calatoriilor, inainte de plecare, va fi gratuita in cazul unor dezastre naturale si altor situatii grave produse la destinatie. Beneficiarii pachetelor de vacanta vor putea anula vacanta, din orice motiv, platind un comision rezonabil de anulare.
Proiectul prevede identificarea clara a partii raspunzatoare, in cazul aparitiei unor probleme, respectiv organizatorul pachetului turtistic, din toate statele membre.
Organizatorul unei calatorii va fi obligat sa asiste calatorii aflati in dificultate. De exemplu, turistii vor avea dreptul la trei nopti de cazare suplimentara, daca revenirea din calatorie nu este posibila din cauza unor dezastre naturale, cu exceptia cazului in care alte reglementari privind drepturile pasagerilor nu includ perioade mai lungi.
In cazul in care organizatorul unui pachet turistic da faliment, garantiile vor fi extinse si in cazul serviciilor de tipul linked travel arrangements. Furnizorii unor astfel de aranjamente, precum companiile aeriene, vor fi obligate sa intre sub protectia insolventiei, sa garanteze rambursarea fondurilor si repatrierea calatorilor, in cazul in care dau faliment.
Companiile vor beneficia la randul lor de modernizarea legislatiei si reducerea poverii administrative, costurile de conformitate urmand sa scada de la 11 EUR la 8 EUR pentru un pachet turistic vandut.
In luna iunie, Parlamentul European urmeaza sa voteze in plen aprobarea acordului dintre institutiile europene, iar Consiliul UE urmeaza la randul sau sa aprobe oficial acordul in luna septembrie sau octombrie, care va intra in vigoare dupa publicarea in Jurnalul Oficial al UE.
Statele membre vor avea la dispozitie 2 ani pentru implementarea noilor reguli, iar comerciantii de servicii turistice o perioada suplimentara de sase luni pentru adaptarea la noua legislatie.
Noile reguli se vor aplica asupra a trei tipuri de combinatii de servicii de calatorie, respectiv pachetelor turistice care includ cel putin doua elemente, respectiv transport, cazare sau alte servicii, pachete personalizate, alese de calator, cumparate de la un singur furnizor online sau offline, si aranjamente de calatorie online legate, in care consumatorul care rezerva un serviciu de calatorie pe un site este invitat sa rezerve un alt serviciu printr-un alt link. In acest ultim caz, calatorul beneficiaza de o anumita protectie daca a facut a doua rezervare in termen de 24 de ore.

Source: Wall-Street

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists