Conform unui studiu EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015, industria de turism si calatorii contribuie cu 9,5% la PIB-ul global, in vreme ce in Romania aceasta contributie este de 5,1% din PIB.
Industria hoteliera la nivel global cunoaste un val de dezvoltare, inovatie si crestere a cererii si se plaseaza intr-o pozitie excelenta pentru realizarea de noi castiguri in cursul anului 2015, pe masura ce infuziile proaspete de capital din noi zone geografice cresc numarul de jucatori din aceasta industrie si creeaza un context favorabil pentru achizitii, se arata in studiul EY.
In prezent, industria de turism si calatorii asigura la nivel global 266 de milioane de locuri de munca si contribuie cu 9,5% la PIB-ul global.
Anul trecut, in Romania, turismul a avut o contributie totala de 33,1 mld. RON la PIB-ul Romaniei, reprezentand 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului, WTTC.
WTTC estima o crestere de 5,4% a contributiei totale a turismului la PIB in 2014, urmata de o rata medie de crestere de 3,8% pe an pana in 2024, la 50,8 mld. RON.
Cu o crestere estimata de 3,9% in 2015, industria de turism si calatorii va deveni unul dintre motoarele importante de crestere de la nivel local, regional si global.
In acest an, vor fi deschise un numar important de noi unitati hoteliere si va continua procesul de schimbare a proprietarilor in cazul proprietatilor atractive existente. Per ansamblu, industria are in plan, in prezent, o transa de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare.
La nivel global, tranzactiile au inregistrat o crestere de la an la an de 8%, pana in trimestrul al treilea 2014.
“Mai putin inseamna mai mult” este abordarea ceruta de generatia Y („millennials”) si in ceea ce priveste industria ospitalitatii. In 2015, generatia „millennials” va continua sa aiba o influenta semnificativa asupra modului in care industria hoteliera isi va dezvolta oferta si asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clientii lor.
Pentru a raspunde acestor cerinte in schimbare, hotelierii cauta sa vina cu oferte alternative inovatoare care sa le completeze pe cele traditionale.
Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania a declarat ca turistii din generatia Y si cei care au adoptat comportamentul acestora nu cauta experientele sau hotelurile preferate de parintii lor, ci sunt foarte atenti la costurile pe care si le asuma. Romania poate fi din aceasta perspectiva o destinatie atractiva pentru turistii care cauta experiente autentice, in mijlocul unor comunitati traditionale.
Pentru acesti turisti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotriva, o atractie, ei cautand destinatii izolate de cotidianul aglomerarilor urbane. Acesti turisti insa sunt si cei mai conectati la surse de informare digitale, iar un aspect important il va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din Romania de a avea o prezenta puternica online.
Source: Daily Business