Singurul eveniment cultural cu impact semnificativ pe piata hoteliera romaneasca, festivalul Enescu le aduce hotelierilor din Bucuresti incasari de 80.000 EUR/zi, timp de o luna.
Artistii care canta la festival si insotitorii acestora, turistii ajunsi special pentru festival, jurnalisti, organizatori etc., inchiriaza pe parcursul festivalului aproximativ 30.000 de camere de hotel, a precizat Calin Ile, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania, FIHR.
Desi impactul festivalului Enescu este unul important, apreciaza Ile, „comercializarea” catre turisti este destul de dificila din cauza faptului ca nu se gasesc usor bilete.
Impactul cel mai puternic pe piata hoteliera se manifesta, in special, in hotelurile de 4-5 stele din zona centrala, unde se cazeaza artisitii. Sunt hoteluri care, cu o luna inainte de festival aveau deja asigurat un grad de ocupare pentru septembrie de 80%.
Cererea globala generata de festivalul Enescu asigura in luna septembrie un plus al gradului de ocupare de circa 10% pentru piata hoteliera din Bucuresti.
In perioada festivalului, tarifele de cazare cresc sensibil, Ile estimand ca cei care se cazeaza pentru eveniment platesc 80 EUR/noapte la hotel. Ceea ce inseamna ca hotelierii castiga 80.000 EUR in fiecare zi de pe urma festivalului, timp de o luna, respectiv 2,4 mil. EUR pe tot parcursul evenimentului.
Calin Ile precizeaza ca un turist cheltuieste zilnic pe masa si diverse cumparaturi in Bucuresti inca aproape tot atat cat da pe cazare. Practic, Bucurestiul castiga de pe urma turistilor venisi special pentru festival in jur de 5 mil. EUR in aproape o luna.
In perioada festivalului, datorita cererii mari agregate se inregistreaza o crestere medie a tarifului de cazare in oras de peste 10 -15%.
De asemenea, Ile apreciaza ca o promovare mai buna a acestui eveniment ar putea creste numarul de turisti straini veniti in oras.
Source: Profit