„Carta Alba a Turismului din Romania” arata ca piata turistica din Romania se afla pe un trend ascendent

Datele prezentate in „Carta Alba a Turismului din Romania” realizata de Consiliul IMM-urilor din Romania (CNIPMMR) si Groupama Asigurari, arata ca piata turistica din Romania se afla pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizatiile participante la studiu raportand o crestere a veniturilor intre 2018 si 2019. O alta evolutie pozitiva inregistrata priveste dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar si gradul de ocupare a unitatilor economice din turism, preconizat sa creasca in 2020.
In 2019, rata medie de revenire a clientilor la agentiile de turism si unitatile turistice a scazut cu aproximativ 6% fata de nivelul inregistrat in 2018.
Studiul arata, de asemenea, o schimbare importanta in ceea ce priveste riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu editia precedenta, cand cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus in prezent de riscurile asociate cu personalul.
 Astfel, lipsa personalului calificat in domeniu si costurile asociate cu retentia personalului sunt percepute de respondenti ca fiind cele mai stringente riscuri in acest moment.
De asemenea, un punct critic pentru operatorii din turism este si infrastructura, calitatea infrastructurii de transport se afla pe locul 3 in topul riscurilor mentionate.
Pentru ca toate propunerile CNIPMMR se bazeaza pe cercetari si studii aprofundate, Carta Alba a Turismului din Romania, aflata deja la editia a doua, reprezinta prima cercetare reala care isi propune sa ofere o perspectiva cu privire la performantele turismului din anul 2019 prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri si vulnerabilitati, analizand, totodata, factorii interni si externi ce influenteaza dezvoltarea companiilor din domeniu, oferind o serie de informatii cu privire la provocarile si oportunitatile acestei piete.
Rezultatele barometrului de anul acesta reflecta faptul ca turismul din Romania se gaseste pe un trend ascendent, veniturile si numarul de turisti fiind in continua crestere, aproximativ 60% dintre respondenti previzionand o crestere in anul 2019 fata de 2018, cresterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism.

Source: Economica

Abonare la newsletter / Subscribe to our newsletter

Alege lista de distribuție / Chose your list

Lists