2009: Oaspetii hotelurilor vor fi mult mai critici si mai atenti la serviciile oferite de acestea

Pastrarea portofoliului existent de clienti, prin planuri bine stabilite de customer-care service, acesta va fi principalul obiectiv al hotelierilor in 2009, la nivel global, apreciaza consultantul hotelier David Craig.

Potrivit unei analize efectuate de Craig se arata ca, pe fondul crizei economice globale, industria hoteliera se confrunta cu cea mai mica rata de ocupare din ultimii 40 de ani, astfel ca, pentru a face fata, jucatorii vor trebui sa-si adapteze oferta la cerintele unui public in continua schimbare.

De asemenea, anul acesta se asteapta ca oaspetii hotelurilor sa ridice mai multe pretentii, sa fie mai atenti la calitatea serviciilor ce le sunt oferite si mult mai critici.

O alta problema va fi lipsa de personal calificat, survenita pe fondul crizei de pe piata muncii, in contextul actual.

David Craig este de parere ce initiativele „eco” vor fi puse pe stand-by din cauza costurilor ridicate implicate, astfel ca managerii hotelurilor vor opta pentru programele standard de servicii si vor renunta la cheltuielile suplimentare pentru produsele si serviciile cu impact redus sau zero asupra mediului. Tendinta de a oferi produse alimentare cat mai sanatoase se va diminua, deoarece achizitionarea lor ar presupune alte costuri suplimentare.

Source: Business Standard

EN RO