2009: criza financiara resimtita de hotelurile din Romania

Criza financiara se va face resimtita in acest an pe piata locala de turism, printr-o scadere a numarului calatoriilor, atat pe segmentul de business, cat si pe cel de leisure. Astfel, oficialii din turism estimeaza o majorare a pietei de profil cu cel mult 5%.

Jucatorii din piata de 5 stele din Bucuresti estimeaza scaderi de 10-25% ale gradului de ocupare si o reducere a tarifelor de cazare.

Mircea Draghici, project manager Hotels Department in cadrul CB Richard Ellis Eurisko, a declarat ca tara noastra este o destinatie de afaceri, iar pentru segmentul de 5 stele, businessul reprezinta 80-95% din totalul clientelei. Mai mult, din acest procentaj, 90% sunt clienti straini, deci expusi din plin crizei internationale.

Pentru a face fata crizei, hotelierii de pe piata locala au abordat o serie de strategii care le vor permite, in cel mai bun caz, mentinerea in marjele estimate pentru 2008.

Friedrich Niemann, general manager in cadrul Athenee Palace Hilton, a declarat ca hotelul va reduce tarifele, insa nu intr-un mod drastic, ci mai degraba va incerca sa gaseasca echilibrul intre cererea pietei si veniturile estimate.

Strategia hotelului Sofitel, care din acest an va opera sub brand-ul Pullman, vizeaza mentinerea costurilor operationale la un nivel minim, fara a reduce din calitatea produsului oferit pentru a maximiza veniturile.

In 2008, companiile care opereaza cele mai importante hoteluri de pe piata Capitalei, atat la nivel de 4, cat si de 5 stele, au inregistrat afaceri cumulate de peste 140 milioane EUR, in crestere de la 123,2 milioane EUR realizate in 2006.

Source: Business Standard

EN RO